Източник: www.infinitibg.bg
РОЛ, Швейцария (23 февруари 2011 г.) – Високотехнологичният подход на Infiniti към безопасността ще получи признание с връчването в Женева на наградата Euro NCAP Advanced за нововъведения в пътната безопасност. Една от едва 11-те награди на независимия консорциум за краш-тестове, тя представлява признание за животоспасяващия потенциал на системата за предупреждение при напускане на лентата (LDP – Lane Departure Prevention) на Infiniti, както и за стремежа на производителя на луксозни автомобили да я включи във възможно най-много модели от своите серии.
LDP помага на водачите да върнат автомобила в неговата лента на движение, като първо предупреждава, а след това осъществява динамична намеса, ако съществува вероятност за неволно напускане на лентата поради сънливост или разсеяност. Напускането на лентата е причина за голяма част от злополуките със смъртоносни или тежки наранявания – Infiniti прогнозира, че ако всеки автомобил бъде оборудван с LDP в Европа годишно могат да бъдат предотвратени около 5000 смъртни случая.
В Infiniti смятаме, че най-модерните технологии като LDP могат да подобряват живота на хората и признанието на Euro NCAP за това много ни радва – казва Тору Саито, корпоративен вицепрезидент и ръководител на глобалното бизнес звено на Infiniti.
Тази награда ще ни подтикне към удвояване на усилията не само да въведем по-модерни технологии за безопасност, но и да ги направим достъпни за възможно най-много от нашите клиенти. Само технологията не е достатъчна, ако тя си остане в списъка с екстрите".
Когато LDP дебютира при FX30d през 2010 г., тя беше напълно непозната в Европа. Оттогава досега LDP бързо беше разпространена в цялата серия и в момента е част от стандартното оборудване на следните модели:
EX37 GT Premium
EX30d GT Premium
FX30d GT Premium
FX30d S Premium
M37 S Premium
M37 GT Premium
M30d S Premium
M30d GT Premium
M35h GT Premium
LDP е само част от пакета за динамична безопасност на Infiniti – комплект технологии, предназначени да създадат защитен балон" около автомобила. Другите системи включват интелигентния круз контрол (Intelligent Cruise Control – ICC) с функция за следване на автомобил с ниска скорост, асистент за контрол на дистанцията (Distance Control Assist – DCA), интелигентен спирачен асистент (Intelligent Brake Assist – IBA) и система за предупреждение при челен сблъсък (Forward Collision Warning – FCW).
Последното нововъведение в пакета за динамична безопасност е система за предупреждение при страничен сблъсък, въведена за първи път в света – така наречената система за намеса при опасност в сляпото петно" (Blind Spot Intervention – BSI) – част от стандартното оборудване на всички варианти Premium на новата серия седани M. Също като LDP, с динамичната си намеса тя изпреварва конкурентните системи, които най-често осигуряват само предупреждение. Тази намеса представлява леко задействане на спирачките от едната страна на автомобила, за да не позволи на Infiniti да се озове на пътя на друг автомобил.
Наградата Euro NCAP Advanced за LDP се връчва на Infiniti на 81-вото международно автомобилно изложение в Geneva. Наградите започват да се присъждат през 2010 г. като признание за най-добрите нововъведения по отношение на безопасността и за производителите на автомобили, които осигуряват нови технологии за безопасност, които демонстрират научно доказани предимства за безопасността на клиентите и обществото".
Наградите допълват програмата за краш-тестове на Euro NCAP, в която Infiniti вече блести: през 2009 г. FX постигна максималния резултат от пет звезди, включително забележителното постижение от 99% за новия по това време елемент от изпитанията помощ в безопасността" – оценка както за свръхмодерните системи за безопасност на FX, така и на факта, че повечето от тях са част от стандартното оборудване на всеки вариант.
Euro NCAP заявява: Като награждава технологиите, Euro NCAP дава на производителите стимул да ускоряват стандартното включване на важно оборудване за безопасност във всички свои серии и помага на купувачите на автомобили да взимат правилното решение за покупка".
СИСТЕМА ЗА ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ ПРИ НАПУСКАНЕ НА ЛЕНТАТА – ПРЕДСТАВЯНЕ
Какво представлява LDP?
Технология, използваща камера, която помага на водачите да връщат автомобила в неговата пътна лента, когато има опасност от неволно излизане от нея. Ако водачът не е включил мигачите и автомобилът стъпи върху маркировката на лентата, на арматурното табло светва предупредителна индикаторна лампа и прозвучава звуков сигнал. Едновременно с това се задействат леко спирачките на колелата от едната страна на автомобила, помагайки на водача да върне автомобила в средата на пътната лента.
Каква е ползата за безопасността?
Неволното напускане на лентата може да се дължи на няколко причини: умора на водача, увреждане, невнимание или разсейване. Независимо от причината, последствията могат да бъдат тежки – често се стига до челен сблъсък в насрещното движение. Напускането на лентата е фактор при голяма част от злополуките със смъртоносни и/или тежки наранявания. Infiniti прогнозира, че ако всеки автомобил бъде оборудван с LDP, близо 12% от всички смъртни случаи по пътищата в Европа – около 5000 годишно – могат да бъдат предотвратени.
Лесно ли се свиква с нея?
Системата за предупреждение при напускане на лентата може да се включи, когато водачът реши, че е необходимо. Дори без включена LDP обаче, водачът пак ще получава звуковите и визуални предупреждения за неволно напускане на лентата. Камерата, монтирана над предното стъкло, разпознава най-често срещаните маркировки в Европа – бели и жълти, прекъснати и непрекъснати – през деня и през нощта. Ако няма маркировка или системата не може да разпознае линиите (например необичайна маркировка при строително-ремонтни дейности по пътищата или при кален път), системата няма да функционира ефективно. Системата е предназначена да работи по прави шосета, а не из града и само при скорости над 70 км/ч, за да не дразни и да не разсейва водача с ненужни предупреждения.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!