Вместо Tata Nano Pixel за Европа и още Vista, Manza и Aria

Общи 22 март 2011 | Auto-Press.net A- A+ 2238 посещения | без коментари


По време на личен разговор с Карл-Петер Форстер, босът на еврофилиала на Tata за Европа, управляващ още Land Rover и Jaguar, стана ясно, че Европа няма да види най-евтиният сериен автомобил на планетата Nano, а доста по-облагороден негов вариант, представа за който дава концептуалната разработка Nano Pixel.

Най-новата разработка на индийския автопроизводител има изключително компактни габарити и маневрира повече от успешно в най-тесните градски улички, защото радиусът на пълен завой на колата е едва 2,6 метра. Tata Pixel качва идеята за градска маневреност на ново ниво, заради т.н. "интелигентна вариоматична трансмисия" /infinitely variable transmission/, която позволява буквално завъртане на място на колата. Трансмисията позволява контролиране завъртането на колелата независимо едно от друго, дори и въртенето им в различни посоки.

За база на Pixel е използвана Tata Nano, но новата четириместна кола предлага качествено ново ниво на изпълнение, според хората на Tata равно на това на японските концептуални разработки. Същото впечатление прави и интериорът, в който е намерила място мултимедийна система My Tata Connect, способна да управлява с планшети.

Под капака на колата е разположен вече 1,2-литров турбодизел с вариатор, комбинация, която осигурява разход на гориво от 3,4 литра на 100 км път.

В Женева стана ясно, че от Tata Motors искат да разширят глобализационните си планове с построяването на собствени заводи в стратегическите пазари за марката извън Индия. Става дума за страни като Индонезия, Южна Африка и Бразилия. Там компанията иска да прави моделите си Indica и Indigo, както и супер-бюджетния модел Nano.

През миналата година експортът на Tata Motors е нараснал със 73% дo 52,112 броя, главно пикапи и автобуси. Tata Motors е част от огромен индийски промишлен конгломерат, занимаващ се буквално с всичко - от добив на полезни изкопаеми до софтуер и отбеляза през последната четвърт на миналата година нетна печалба от INR 24.2 милиарда (US $857милиона) - много сериозен растеж в cравнение с печалбата за същия период на 2009-а от едва INR 6.5 милиарда.

За продажба в Европа вече са заявени и подготвени моделите Indica Vista, седанът Manza и SUV-ът Aria. Indica Vista има 1,4-литров бензинов мотор или 1,4-литров дизел с мощности в границите на 75 - 90 к.с.). В базата на разположение са система ABS, въздушни възглавници отпред, климатик, електропакет, аудиосистема и като опция кожен салон. Седанът Manza е с мотор 90 к.с., има двуцветно изпълнение с доста хром в екстериора. Тук отново виждаме две възглавници отпред и ABS.

На SUV-ът Aria индусите възлагат повечко надежди и са се постарали да го направят максимално конкурентен. Той е доста голям - почти с пет метра дължина, има седем места, а за задвижването му е избран дизел 2,2 литра с мощност 140 к.с. и максимален въртящ момент от 320 Нм. Въздушните възглавници са шест, ABSът е с brake assist и е добавена система за курсова устойчивост. Предварителната стартова цена на Aria е обявена на 21 000 евро, а машината с пълна "програма" на оборудването ще струва 30 000.

Индийците не са на Вие и с тока - показаха екологичен вариант на Tata Vista - EV, който изминава с едно зареждане на акумулатора си до 160 км на ток. Този модел вече успя да спечели две награди в британския екопробег "Brighton to London Future Car Challenge". След това Тата достави 30 коли в Бирмингам и Ковънтри за изпитания. Цената на колата в Англия е на нивото от 23 000 паунда - 27 000 евро, получени са вече около 1000 поръчки, което не е чудно след като на Острова действа правителствена програма за подпомагане внедряването на екоавтомобили и при закупуването на подобен автомобил се ползва правителствена дотация от 5000 паунда.

 
Ключови думи:   jaguar, land rover, Nano, Tata, variable transmission
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте